گزارش و تحلیل

اگر کرونا بگیرید، ممکن است خانواده تان رهایتان کنند

اسپوتنیک توجه شما را به توصیه های خانم دکتر سحر محمدی که این روزها در بیمارستان ولی عصر زنجان به درد بیماران کرونایی رسیدگی می کند، جلب می نماید.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، این روزها کادر درمانی و بهداشتی در همه جای جهان من جمله ایران به عنوان سربازان میهنی برای حفظ جان مردم سرزمینشان در برابر کرونا می جنگند. در این راستا خبرنگار اسپوتنیک با خانم دکتر محمدی در خصوص راه های پیشگیری و توصیه های جامعه پزشکان برای مردم در جهت مبارزه با کرونا به گفتگو نشسته است.

کروناویروس چه زمانی وارد زندگی و شغل شما شد؟ 

سحر محمدی هستم،  رزیدنت سال آخر رشته طب اورژانس هستم، دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تبریز به مدت 7 سال درس خواندم، سپس 1 سال در یکی از روستاهای اطراف زنجان طرح خود را گذراندم. بعد برای تخصص طب اورژانس را انتخاب کرده ام که 6 ماه دیگر درس من به اتمام خواهد رسید. طب اورژانس رشته ای است که در خط اول اورژانس هست و ما همواره اولین بیمارها را می بینیم و با شروع بیماری کرونا، خیلی از همکاران در "طب اورژانس" بیمار شدند، زیرا ما تماس مستقیم با بیماران داشتیم و تا مدتی خیلی ها نمی دانستند که کرونا شیوع پیدا کرده است، به همین دلیل برخی از همکاران ما ناخواسته به این بیماری دچار شدند و متاسفانه فوت کردند. هم اکنون من اکنون در بیمارستان ولی عصر زنجان که مسئول بخش کرونای زنجان است کار می کنم. گاها نیز به بیمارستان موسوی نیز در این روزها می روم که بیماران تصادفی و یا دیگر بیماران چون قلبی در آنجا بستری می شوند. 

پوشیدن ماسک وقتی شما فاصله یک یا دو متر را بتوانید از افراد رعایت کنید و موقع عطسه زدن، همه افراد با دست یا دستمال جلوی صورتشان را بگیرند، در آن موقع ضروری نیست. اما حقیقتا الان وقتی در سوپر مارکت یا نانوایی می رویم و کسی فاصله را رعایت نمی کند، پس می توان نتیجه گرفت که در این شرایط ماسک زدن به علت عدم رعایت فاصله یک و نیم تا دو متر توسط تمامی افراد جامعه امری ضروری است.

بحث و گفتگو