پیش بینی بارش گسترده باران و برف در سراسر ایران

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی ایران، سراسر کشور با بارش گسترده باران و برف همراه خواهد بود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران، امروز، 10 فروردین 1399 سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال بوده و در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، فارس، شمال و غرب هرمزگان، جزایر خلیج ‌فارس و نیمه غربی کرمان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

همچنین بر اساس  پیشبینی ها، فردا، دوشنبه بارش در اکثر مناطق کشور تداوم داشته و به ‌تدریج در بعدازظهر از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می  شود. از طرف دیگر، شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق یزد، غرب کردستان و لرستان خواهد بود.

بر همین اساس، سامانه بارشی در روز سه شنبه در شمال شرق و شرق، شرق سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز شرقی در سمنان پدیدار خواهد شد و منجر به بارش باران گاهی همراه با رعد و برف و وزش باد خواهد بود و در نهایت بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

خاطرنشان می شود که در روز چهارشنبه، سامانه بارشی دیگری از شمال غرب ایران واردشده که به صورت بارش باران و در برخی موارد همراه با رعدوبرق در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و بارش پراکنده در غرب و جنوب غرب را نمایان خواهد شد.

در روز پنجشنبه این سامانه بارشی نوار شمالی و بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و شرق کشور و جمعه در نیمه شمالی فعال است. بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در زمان یادشده در بلندی های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به ‌صورت برف خواهند بود.

بحث و گفتگو