روحانی : حذف تعطیلات نوروزی عملی و شدنی نیست

حسن روحانی رئیس جمهور ایران ضمن ابراز امیدواری به اینکه عید نوروز فرصتی برای بیشتر شدن شیوع ویروس کرونا نباشد، ابراز عقیده کرد که حذف تعطیلات نوروزی عملی و شدنی نیست.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، آقای حسن روحانی گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی، مردم در این ایام طبق تقویم آغاز بهار و تعطیلات رسمی آداب و رسومی دارند، البته برخی‌ها به من توصیه کرده اند که دولت بیاید تعطیلات نوروزی را حذف کند.

وی گفت: این موضوع عملی و شدنی نیست، زیرا مردم در ایام عید اعتقاداتی دارند، اما توصیه می‌شود در اجتماعات و اماکن متبرک حضور پیدا نکنند، زیرا زیارت هر امام معصومی را از راه دور نیز انجام داد.

ایران: عربستان، بیماری کرونا را سیاسی نکند

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: همه ما باید مراعات کنیم و اجازه ندهیم عید نوروز فرصتی برای شیوع بیشتر این ویروس باشد و از عید باید برای فرصت پیروزی بر این ویروس بهره ببریم.

آقای روحانی افزود: اگر به دنبال تبریک عید و هدیه دادن و رفت و آمد هستیم، بهتر است این مهم به صورت غیابی باشد و ما می‌توانیم به صورت تلفنی و فضای مجازی و رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی با یکدیگر در ارتباط باشیم.

براساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

بحث و گفتگو