دانشجوی ایرانی در بلاروس بهبود یافت

در بلاروس یک دانشجوی ایرانی که مبتلا به ویروس کرونا شده بود اواخر هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در وزارت بهداشت و بهداری بلاروس اعلام شد که یک دانشجوی ایرانی که مبتلا به ویروس کرونا شده بود اواخر هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.

در اعلامیه وزارتخانه نامبرده آمده است:«با خوشحالی اعلام می‌کنیم دانشجوی ایرانی که آزمایش او در رابطه با ویروس کرونا مثبت بود حالش خوب است و بزودی از بیمارستان مرخص می‌شود. او اولین شخصی بود که در بلاروسی آزمایش او در رابطه با ابتلا به کروناویروس مثبت بود. پس از 14 روز از زمان تشخیص بیماری و دو آزمایش منفی بیمار از بیمارستان مرخص می شود.

این مقررات در رابطه با همکلاسی‌ها و استادان او نیز اجرا می‌شود. نظارت پزشکی آنها ادامه دارد. حال همگی آنها خوب است. هیچگونه علایم ابتلا به این ویروس در آنها مشاهده نشده است و آزمایشات منفی بودند. آنها پس از دوره 14 روزه قرنطینه براحتی می توانند سر درس برگردند.

وقتی رئیس جمهور بلاروس سر خود را شانه می کند + ویدئو

تمام شش بیماری که آزمایش آنها مثبت بوده است حالشان خوب است و دمای بدنشان عادی است و هیچگونه علایم بیماری ندارند. معاینات کلینیکی و آزمایشگاهی آنها ادامه دارد.  پس از پایان قرنطینه 14 روزه  و دو آزمایش منفی آنها مرخص خواهند شد».

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در هجدهمین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 5823 هزار نفر رسیده و 145 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین 1669 نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

بحث و گفتگو