آمادگی مارشال حفتر برای توقف نبردها در صورت خروج نیروهای ترکیه از لیبی

مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA) از آمادگی خود برای متوقف کردن عملیات جنگی در صورت خروج مزدوران سوری از لیبی و قطع ارسال تسلیحات از ترکیه خبر داد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، خلیفه حفتر گفت: "آتش بس در نتیجه اجرای چندین شرط  برقرار می شود ... خروج مزدوران سوریه و ترکیه ، قطع ارسال تسلیحات از ترکیه به طرابلس و از بین رفتن گروه های تروریستی (در طرابلس)."

ماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی

پس از سرنگونی و قتل فجیعانه معمر قذافی، رهبر وقت در سال 2011 ، لیبی عملاً از حالت یک کشور متحد خارج شد. اکنون عملاً دو حکومت در این کشور وجود دارد:  پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و در پایتخت طرابلس،  در غرب لیبی، دولت وفاق ملی ، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت کرده و با ارتش ملی لیبی به فرماندهی مارشال خلیفه حفتر همکاری می کنند.

ششمین کنفرانس حل و فصل مسئله لیبی 19 ژانویه در برلین برگزار شد. نمایندگان روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، مصر ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و سایر کشورها به آن دعوت شده بودند. شرکت کنندگان متعهد شدند که به مداخلات خارجی در این درگیری پایان دهند و از تحریم تحویل تسلیحات به  لیبی حمایت کردند. علاوه بر این ، آنها از طرفین درگیری خواستند تا توافق آتش بس دائمی منعقد کنند.

بحث و گفتگو