تعداد مجروحان حمله موشکی سپاه به 64 نفر رسید. آیا این رقم قطعی است؟

تعداد نظامیان مجروح شده در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه آمریکا به 64 نفر رسید.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک ، پنتاگون اعلام کرد این نظامیان  به صدمات مغزی خفیف مبتلا شده اند و از زمان گزارش قبلی ، یعنی روز چهارشنبه ، این تشخیص در رابطه با 14 نظامی دیگر انجام شده است.

از بین زخمی ها،  39 سرباز پس از مداوا به خدمت بازگشتند.

هشدار روسیه: تهدید آمریکا به ترور جانشین سردار سلیمانی غیرقابل قبول است

رو به وخامت گرائیدن روابط آمریکا و ایران

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شدند .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور سپهبد قاسم سلیمانی پایگاه عین‌الاسد را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

 در ابتدا دونالد ترامپ  و رهبری پنتاگون گفتند که در حمله موشکی سپاه هیچکدام از نظامیان آسیب ندیده است. رئیس جمهور آمریکا هنگامی که تصمیم خود مبنی بر عدم تلافی علیه ایران و محدود کردن خود را به تحریم های جدید نشان داد ، تأکید ویژه ای بر این امر کرد.

سپس ارتش آمریکا مجبور شد بپذیرد كه آسیب دیدگانی وجود داشته است. علاوه بر این ، تعداد آنها دائما در حال افزایش بود. پنتاگون در توضیح  اعلام کرد كه علائم ضربه مغزی ممكن است فوراً ظاهر نشود و ارزیابی اولیه از وضعیت نظامیان ممكن است با تشخیص نهایی متفاوت باشد.

بحث و گفتگو