اتحادیه اروپا: برای حفظ صلح، نیاز به حفظ برجام است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود که عدم تفاهم در خصوص برجام، تنش در منطقه را افزایش می دهد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برجام و سیستم مالی اروپا اعلام نمود: موضع اتحادیه اروپا درباره ایران واضح است: بدون توافق هسته ای با ایران ، یک عنصر مهم از منع گسترش سلاح های هسته ای و مکانیسم امنیتی در منطقه از بین می رود". 

واکنش وزارت امور خارجه ایران به مکانیزم ماشه

نماینده عالی اتحادیه اروپا در جلسه علنی پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: "عدم تفاهم در این خصوص تنها تنش در منطقه را افزایش می دهد. و زمان پایان دادن به تشدید اختلافات، در حال اتمام است."

بورل ادامه داد: "برجام بسیار مهم است. اگر ما نتوانیم این توافق هسته ای را حفظ کنیم ، فقط تنش ها در منطقه را افزایش می دهیم."

وی در پایان یادآور شد: "باید منتظر گزارش بعدی آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پایبندی تهران به برجام باشیم. وبه عنوان هماهنگ کننده این توافق نامه ، با سایر شرکت کنندگان ارتباط برقرار می کنیم و از نزدیک وضعیت را نظارت می کنیم".

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام داشت که بیانیه وزارتخانه‌های خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس مبنی بر راه‌ اندازی مکانیزم حل اختلاف(ماشه) به عنوان بخشی از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای برنامه هسته‌ای ایران چیز جدید و مهمی را به همراه ندارد.

 

بحث و گفتگو