تدوین تاکتیک جنگ اطلاعاتی آمریکا با روسیه

اگر مسکو برای "دخالت" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده تلاش ورزد، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا تاکتیک جنگ اطلاعاتی علیه مقامات عالی رتبه و کارآفرینان بزرگ روسیه را تدوین خواهد کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع خود گزارش داده است.

به نوشته این نشریه ، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا  اعضای هیئت حاکمه روسیه را هدف قرار خواهد داد . در عین حال یکی از منابع روزنامه آمریکایی گفت ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف جنگ اطلاعاتی  نخواهد شد  زیرا چنین اقدامی بسیار تحریک آمیز خواهد بود.

ارتش امریکا در جنگ روانی سابقه طولانی دارد و  به عنوان مثال   می توان توزیع اعلامیه ها و شب نامه ها در عراق برای متقاعد کردن ارتش صدام حسین برای تسلیم شدن به ائتلاف  آمریکایی را ذکر کرد  اما اینترنت ، شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند گستردگی و دقت چنین تاکتیکی  را افزایش داده اند.

در ماه سپتامبر ، ژنرال استیون فاگارتی ، رئیس فرماندهی سایبری ارتش آمریكا ، گفت كه پنتاگون پیش از انتخابات سال 2020 به طور فعال نظریه جنگ اطلاعاتی در فضای سایبری را تدوین می کند . به گفته وی ، واشنگتن باید علناً اجرای چنین عملیاتی را به مخالفان خود اعلام کند ، زیرا این امر نشانگر آمادگی برای پاسخ دادن به عملیات مشابه خواهد بود.

جنگ سایبری و روابط روسیه و آمریکا

بررسی "دخالت" روسیه در انتخابات آمریکا

در ماه آوریل امسال  ، رابرت مولر ، دادستان ویژه آمریكا ، تحقیقات درباره به اصطلاح "دخالت روسیه" در انتخابات سال 2016 در ایالات متحده را به پایان رساند و به این نتیجه رسید كه چنین مداخلاتی از طریق شبكه های اجتماعی و از طریق حملات هكرها صورت گرفته است. در چارچوب این تحقیقات ، اتهاماتی وارد شده و مجازات هایی علیه تعدادی از افراد و شرکت های روسی اعمال  شده است. مسکو این اتهامات  را رد می کند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 برگزار می شود. در نوامبر سال جاری ، مقامات وزارت دادگستری ، وزارت دفاع ، اف بی آی و چند سازمان انتظامی دیگر ایالات متحده بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن اعلام شد روسیه ، چین و ایران سعی خواهند کرد در روند رای گیری در ایالات متحده مداخله کنند یا بر انتخاب رای دهندگان آمریکایی تأثیر بگذارند.

بحث و گفتگو