برملاشدن دروغ پمپئو درباره نفتکش «آدریان دریا»

سامانه ردیابی نفتکش ها در خصوص ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با تحویل نفت این کشتی به سوریه اعلام کرد که این بیانات درست نیست.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وبگاه ردیابی دریایی کشتی‌های تجاری نفتکش‌ها(TankerTrackers)در پاسخ به ادعای جدید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در خصوص نفتکش آدریان دریا در توئیتر نوشت: «این چیزی نیست که ما گفتیم. ما گفتیم که انتقال نفت هنوز قابل تایید نیست و ما نمی‌توانیم این را تایید کنیم. این(اظهارات پمپئو) ارائه اطلاعات نادرست و مغشوش است.»

 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه  یک تصویر ماهواره‌ای منتشر کرده و ادعا نمود که نفتکش «آدریان دریا ۱» (گریس ۱) در حال تحویل محموله نفتی خود به سوریه است.

تصویر ماهواره‌ای که پمپئو منتشر کرده، به نظر می رسد که نشان می دهد، محموله آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه و پالایشگاه «بانیاس»، در حال انتقال به نفتکش کوچکتری به نام «جاسمین» است.

اما این وبگاه که مسیر حرکت کشتیهای تجاری و نفتکش‌ها را دنبال می‌کند تاکید می کند که ادعای پامپئو نادرست است. 

پیش از این نیز برخی منابع خبری گزارش داده بودند که نفتکش آدریان دریا ۱ در نزدیکی سواحل سوریه است اما هیچ خبری درباره تحویل نفت این نفتکش به سوریه تا کنون منتشر نشده بود.

 

بحث و گفتگو