فرمانده سپاه: دشمنان فقط از بخش کوچکی از توان دفاعی ایران اطلاع دارند

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد دشمنان ایران فقط "از بخش کوچکی از واقعیت توان دفاعی ایران که "دارای قدرت نظامی و امنیتی شکست ناپذیری" است، اطلاع دارند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، سرلشکر حسین سلامی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران اسلامی بارها آزموده شده است، گفت: دشمنان ما تنها از بخش کوچکی از واقعیت توان دفاعی ما اطلاع دارند، با این وجود می‌دانند که قدرت نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر است.

وی افزود: توان بازدارندگی ایران اسلامی برمبنای غلبه بر دشمنان بزرگ ایجاد شده و به فضل الهی هر روز با ارتقای این قدرت، برای صیانت از امنیت ملی؛ مرزهای سرزمینی و استقلال و تمامیت ارضی آماده هستیم و مردم ما هم اطمینان خاطر دارند که رزمندگان با رصد شبانه روزی دشمنان، امنیت کامل را همچون گذشته برای آنان به ارمغان خواهند آورد.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: ما بر اساس راهبرد غلبه بر قدرت‌های استکباری فرامنطقه‌ای تجهیزات و قدرتمان را توسعه و گسترش داده‌ایم و در عرصه‌های مختلف و برخی جلوه‌های عملیاتی، بخش‌هایی از آن را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی افزود: دشمنان ما هم قابلیت فناورانه تجهیزات ما را دیده‌اند و هم اراده و عزم رزمندگان ما برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی را نظاره کرده‌اند؛ ما قدرت آزموده شده در منطقه هستیم و بنابر این در میدان عمل قدرت واقعی ما را خواهند دید.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

 

بحث و گفتگو