لاوروف: برای آتش افروزی وضعیت خطرناک در خاورمیانه تنها یک "کبریت" کافی است

مسئولیت عواقب فاجعه بار احتمالی در منطقه خاورمیانه با آمریکا خواهد بود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، افزایش تنش های کنونی در خاورمیانه مرتبط با خط مشی ضد ایرانی آمریکا است، برای به آتش کشیدن این وضعیت خطرناک تنها یک " کبریت" کافی است

لاوروف در مورد وضعیت پیرامون ایران اظهار نظر کرد
.

لاوروف در مصاحبه با روزنامه "آرگومنتیه فاکتی" گفت: "افزایش کنونی تنش در منطقه، نتیجه مستقیم خط مشی ضدایرانی واشنگتن و برخی از متحدانش است.  آمریکا قدرت نمایی کرده و مبارزاتی برای بی اعتبار کردن تهران به راه انداخته است و ایران را متهم تمام گناهان می داند. این مسئله منجر به ایجاد وضعیت خطرناکی خواهد شد: برای آتش افروزی وضعیتی خطرناک در خاور میانه تنها یک "کبریت" می تواند کافی باشد. مسئولیت عواقب فاجعه بار احتمالی با آمریکا خواهد بود."

روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

بحث و گفتگو