برنامه های بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی چیست؟

روزنامه وال استریت ژورنال از برنامه بعدی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران برای افزایش تحریم ها خبر داد
Sputnik

 

هشدار جدید ایران به آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، این رسانه آمریکایی می افزاید: صنایع پتروشیمی ایران، صادرات کالاهای ایران به افغانستان و مبادلات مالی ایران در سنگاپور و مالزی، اهداف دور بعدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران  هستند.
در همین راستا یک مقام رسمی دولت به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: فشارهای جدید سراغ معاملات دلاری جمهوری اسلامی می‌رود تا دسترسی به آن را دشوارتر کند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایالات متحده افراد رسمی را در سنگاپور، مالزی و هند مستقر کرده که مراقب باشند هیچ‌گونه اقدامی در دور زدن تحریم‌ها انجام نشود. همچنین شبکه مالی ایالات متحده هم روی فعالیت‌های مالی در سنگاپور، مالزی، امارت متحده عربی و ارمنستان متمرکز خواهد بود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. به دنبال آن وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن ابتدا در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد اما از دیروز واردات نفت از ایران بطور کامل ممنوع اعلام شده و معافیت های فوق الذکر لغو شد.

 

 

 

بحث و گفتگو