قدوسی: خبر استعفای ظریف برای ما غیرمنتظره نبود، استعفایش پذیرفته شده

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با غیر منتظره نخواندن استعفای ظریف گفت: می‌دانستیم سرانجام این نوع مذاکره و این نوع توافق به اینجا می‌رسد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با غیر منتظره نخواندن استعفای ظریف گفت: ظریف 13 بار پیش از این نیز استعفا داده بود و حدود 2 ماه پیش نیز 9 روز خانه‌نشین شد و سر کار نرفت؛ انتظار داشت روحانی و واعظی به او زنگ بزنند ولی آنها زنگ نزدند چون وی در دولت دوازدهم چالش زیادی هم با دولت روحانی داشت.

وی ادامه داد: به خصوص از آنجا که بحث اجرای برجام و تعهدات در هم پیچید، آقای روحانی در جلسات ایشان را مقصر می‌دانست و ظریف هم آقای روحانی را. ظریف دیگر ظریف دولت یازدهم نبود که اطاعت کند، ظریف در مقابل روحانی ایستاد.

کریمی قدوسی همچنین گفت: آنها که دیدار بشار اسد را در این میان مطرح می‌کنند، این موضوع مربوط به دیروز است ولی موضوع رفتن ظریف از قبل قطعی شده بود و با این خبرها می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد: استعفای ظریف قبول شده و قطعی است؛ رفتن زنگنه هم حتمی است یک دو وزارتخانه دیگر هم وجود دارد که در شرف استعفا و جابجایی هستند.

 

بحث و گفتگو