مراقب سامانه جعلی ثبت یارانه باشید +عکس

سازمان هدفمندی یارانه ها با هشدار به شهروندان ایرانی، سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانه yaraneh.com را جعلی اعلام کرد
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هدفمند سازی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: «سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com جعلی می باشد و هیچ گونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد».

این سامانه با دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انتقضا کارت و کد اعتبارسنجی، پیامکی را از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ ارسال می کند. در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه ها ضمن جعلی خواندن این سامانه، بر عدم ارتباط این سامانه با سازمان تاکید شده است و به شهروندان توصیه شده است از هر گونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خودداری شود.

کاربران ایرانی علاوه بر اعتراض به وضع معیشتی، دلایل زیادی چون مدیریت نادرست و بی کفایتی مسئولین را دخیل در این اتفاق می دانند، آنها نمونه های دیگری از سامانه های جعلی مشابه همچون امداد خودرو، همراه اول را مثال زده اند و معتقدند مردم ایران همیشه چوب بی کفایتی مدیران را می خوردند چرا که برای جلوگیری از این اتفاق می توانستند این سامانه را فیلتر کنند ، منشا این اتفاق را جستجو کنند و یا هر اقدامی که مانع از کلاهبرداری این سامانه جعلی از مردم شود. برخی از کاربران که طمعه این سامانه شده بودند از میزان پول از دست رفته شان می گویند.

بحث و گفتگو