فرمانده نیروی دریایی ایران از حضور این کشور در دریای اطلس خبر داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که به زودی به طور قطع در اقیانوس اطلس حضور یافته و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با توجه به حضور ناوگروه های ایران در 2 گذرگاه مهم دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت که در آینده ای نزدیک حتما وارد اقیانوس اطلس می شویم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.

وی دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و عنوان کرد: در دریای خزر برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اکنون حضور معناداری در خزر داریم و سفرهای 2 جانبه ای با کشورهای حاشیه ای این دریاچه انجام می شود.

او در ادامه افزود: اگر یک دیپلماسی فعال در زمینه های مختلف داشته باشیم می توانیم یخ تحریم ها را با استفاده از دیپلماسی دفاعی آب کنیم. دریا فرصتی برای پیشرفت و ایجاد توسعه پایدار است و قدرت و توان دریایی ایران باید در شان و هم تراز تاریخ این کشور باشد. برای حضور در دریا نیاز به یک عقبه بزرگ دانشی، زیر ساختی و صنعتی است از این رو حضور در دریا یک قدرت محسوب می شود. در تعامل با جامعه بین الملل و به منظور تامین امنیت برای کشتی های تجاری تا کنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده ایم و از 10 سال گذشته همکاران من به صورت شبانه روزی در دریاها مستقر هستند و امنیت شناورها را تامین می کنند.

بحث و گفتگو