واکنش کاربران اینترنتی به ملاقات ولیعهد عربستان با پسر جمال خاشقچی

کاربران اینترنتی معتقدند تصاویر منتشر شده از ملاقات ولیعهد عربستان با پسر جمال خاشقچی حاوی نکات بسیاری است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سهیل بن احمد خاشقچی و صلاح بن جمال خاشقچی را در کاخ الیمامه به حضور پذیرفتند و کشته شدن جمال خاشقچی را به آن ها تسلیت گفتند. خبرگزاری رسمی عربستان تصاویری از این ملاقات را منتشر نموده است.

سعودی ها اجازه بازرسی از چاه در کنسولگری خود را ندادند

اما فعالان شبکه های اجتماعی بر طبق تصاویر منتشر شده از این ملاقات، معتقدند که سرویس های امنیتی سعودی به سرعت خانواده خاشقچی را فرا خوانده اند تا با هدف کاستن از فشارها بر عربستان سعودی، با آن ها عکس بگیرند؛ زیرا که برخی شواهد و رفتارها نشان می دهد که صلاح پسر جمال خاشقچی به زور به دیدار با شاه و ولیعهد سعودی آمده است.
نکته‌ای که از نگاه کاربران دور نمانده است، لباسی است که صلاح پسر جمال خاشقچی در یک ملاقات رسمی با شاه و ولیعهد سعودی بر تن نموده است و نکته دیگر محافظ سعودی است که کمربند امنیتی نبسته است و دستانش را بر روی سلاح خود گذاشته است.

​نگاه بین ولیعهد و پسر جمال خاشقچی نیز توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است. بسیاری از کاربران معتقدند نگاه های ولیعهد سعودی غیرطبیعی به نظر می رسد و نشان دهنده ترس و ناآرامی وی است، علاوه براین دست دادن بن سلمان و پسر خاشقچی با هم دوستانه نیست و فقط در حد لمس کردن دستان هم است.

​​جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

بحث و گفتگو