پوتین: روسیه همیشه در کنار مردم دنباس خواهد بود

رئیس جمهور روسیه گفت: قتل ناجوانمردانه"الکساندر زاخارچنکو" مردم دنباس را به زانو در نخواهد آورد.
Sputnik

مسکو خواستار تحقیق بی طرفانه درباره کشته شدن رهبر جمهوری خلق دونتسک
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن تسلیت و ابراز همدردی در پی کشته شدن "الکساندر زاخارچنکو" رهبر جمهوری خلق دونتسک، گفت: قتل ناجوانمردانه "الکساندر زاخارچنکو" مردم دنباس را به زانو در نخواهد آورد.
رئیس جمهور روسیه خطاب به خانواده و بستگان "الکساندر زاخارچنکو" گفت:عمیق ترین پیام های تسلیت و همدردی مرا در پی کشته شدن "الکساندر زاخارچنکو" بپذیرید. وی افزود: الکساندر یک رهبر ملی واقعی، یک فرد شجاع، متعهد و یک خدمتگزار به دونباس بود. او برای دفاع از سرزمین مادری خود برخاست و یک مسئولیت بزرگ را بر عهده گرفت.
ولادیمیر پوتین گفت: قتل ناجوانمردانه "الکساندر زاخارچنکو" شاهدی دیگری است برای کسانی است که راه ترور و خشونت را بجای راه حل سیاسی مسالمت آمیز و حتی گفتگو با مردم جنوب شرق را پیش گرفتند و برای به زانو درآوردن مردم دنباس راه حل خطرناکی انتخاب کرده اند که نتیجه ای برای آنها در پی نخواهد داشت.
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: امیدوارم که افراد و سازمان هایی که مجریان این جنایت هستند، به سزای عمل خود برسند.
ولادیمیر پوتین در پایان بار دیگر ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان "الکساندر زاخارچنکو" تاکید کرد که روسیه همیشه در کنار شما خواهد بود.

الکساندر زاخارچنکو رهبر جمهوری خلق دونتسک امروز بر اثر انفجار در رستورانی واقع در مرکز دونتسک زخمی و پس از مدتی درگذشت.الکساندر تیموفیو وزیر دارایی جمهوری خلق دونتسک نیز در این حادثه زخمی شده است.

بحث و گفتگو