نصرالله: آمریکا تلاش دارد ثروت سوریه را در اختیار بگیرد

حزب الله: آمریکا تلاش می کند با کمک کردها نفت و ثروت سوریه را در اختیار بگیرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مراسم بزرگداشت سالگرد فرماندهان مقاومت از جمله سید عباس الموسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه در مجتمع سید الشهداء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: آمریکا با کمک کردها میدان های نفتی و گاز را در شرق سوریه در اختیار گرفته است. وی تاکید کرد؛ اظهارات واشنگتن در مورد تصمیم آنها در کنترل مناطق شرقی سوریه نشان از وجود وسیع نفت و گاز در این منطقه است.
وی گفت: آمریکایی ها از نیروهای کرد در جنگ علیه دولت سوریه و متحدان آن استفاده می کنند، در عین حال کردها برنامه های آنها را برهم می زنند.
نصرالله گفت: به نظر می رسد که کل منطقه وارد نبرد نفت و گاز شده است و موضوع لبنان، جدا از مسائل منطقه نیست.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها سوریه را ترک نکردند و آنها از بقایای داعش حفاظت می کنند. دلیل ادامه اشغالگری آمریکا در سوریه به خاطر این است که چاه‌های نفت و گاز در شرق فرات وجود دارد. مهمترین چاههای نفت سوریه در شرق فرات موجود است و دولت ترامپ به عراق به چشم چاه‌های نفت نگاه می کند.
دبیر کل حزب الله گفت: آمریکا نبرد نفت و گاز را از شرق فرات در عراق تا قطر و خلیج فارس مدیریت می کند.
نصرالله افزود: موضوع اصلی درگیری امروز، مرزهای دریایی است نه مرزهای زمینی و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. وحدت مواضع لبنانی ها، مهمترین عامل پیروزی در این نبرد است.

دبیرکل حزب الله در مورد اتهام دخالت ایران در امور لبنان گفت: ایران در امور لبنان دخالت نمی کند بلکه دولت لبنان پیشنهاد کمک ایران به لبنان را رد می کند. وی افزود: ما همپیمان ایران هستیم و به این رابطه افتخار می کنیم و می گوییم که ایران به هیچ وجه در امور داخلی ایران دخالت نمی کند.

 

بحث و گفتگو