گزارش و تحلیل

اکنون تکلیف کشور های مسلمان چیست؟

روز گذشته، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی اسرائیل مقر اصلی حزب‌الله در بیروت را با هدف ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان مورد حمله قرار داده است.
Sputnik
در این راستا منطقه ضاحیه، در جنوب بیروت مورد حملات گسترده موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بسیاری در این منطقه کشته شدند.
بر اساس اعلام حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این حملات به شهادت رسید و اکنون حزب الله لبنان در مسیر تعیین دبیرکل جدید است.
این در حالی است که بسیاری بر این باورند رژیم صهیونیستی با هدف کشاندن پای ایران و گسترش دامنه ی درگیری چنین اقداماتی را انجام می‌دهد.
شهریار حیدری، نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جریان مقاومت واضح و مشخص است بارها و بارها چه در پشت تریبون‌های سازمان ملل، چه در محافل منطقه‌ای تاکید کرده‌ایم موضع جمهوری اسلامی ایران دفاع از آرمان‌ها و مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان است و دلایل آن کاملاً مشخص است.
وی افزود: بعضاً حمایت‌ های ما معنوی است اما این موضوع صرفاً بحث جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه یک بحث جهانی و منطقه‌ای است که به کشورهای مسلمان باز می‌گردد.
این موضوع اکنون در محافل جهانی در حال رصد است و در روزهای اخیر بارها به آن در تریبون‌های بین المللی پرداخته شده.
گزارش و تحلیل
عمل اسرائیل در لبنان امنیت جهان را به خطر انداخته
این موضوع صرفاً مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و تنها به دست ایران حل نمی‌شود بلکه به اتحاد کشورهای مسلمان نیاز دارد که در کمال تاسف به جای همراهی با یکدیگر در حمایت از مسلمانان منطقه با رژیم صهیونیستی در قالب سفارتخانه ارتباط برقرار کردند؛ ابتدا باید این موضوع در سطوح منطقه و کشورهای مسلمان حل شود در غیر این صورت این رویه ادامه خواهد داشت و رژیم صهیونیستی از پشتیبانی غرب و مستقیم آمریکا استفاده می‌کند و تا زمانی که وضعیتی نامتوازن بین کشورهای غربی و کشورهای مسلمان نسبت به موضوع فلسطین و مقاومت وجود دارد باید کماکان شاهد این موضوع باشیم.
نایب رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران تاکید کرد که اکنون زمان آن رسیده که یک فکر اساسی در این زمینه کرد و اظهار داشت: در ابتدا باید کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد شوند و به کمک فلسطینیان بشتابیم در غیر این صورت شاهد نسل کشی گسترده مسلمانان در این منطقه خواهیم بود.
این رژیم از لحاظ جغرافیایی در محاصره کشورهای مسلمان است و پایه و اساس یک کشور را ندارد و صرفاً یک رژیم تروریستی است ترکیه، لبنان، سوریه، مصر و اردن تماماً اطراف این رژیم هستند و اگر اراده بکنند و با آن مقابله کنند قطعاً دوام نخواهد آورد.
اقدامات رژیم صهیونیستی را حتی با یک حیوان هم نمی‌توان مقایسه کرد، اکنون نباید فراموش کنیم که درست است جمهوری اسلامی ایران حامی مردم فلسطین و مظلومان جهان است اما تکلیف کشورهای مسلمان که داعیه مسلمان بودنشان باعث اختلاف میان مسلمانان شده چیست؟
وی افزود: از نظر من راهبرد جمهوری اسلامی ایران باید اتحاد و وحدت کشورهای مسلمان منطقه و حمایت مستقیم از مردم مظلوم فلسطین و تحریم‌های رژیم صهیونیستی باشد.
تحریم ایالات متحده آمریکا هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، عربستان زمانی آنقدر در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده بود که با تهدید آمریکا این کشور را وادار کرد تا از تهدید عربستان سعودی دست بردارد؛ قطعاً تجمیع، وحدت و اتحاد قدرت‌ خهای کشورهای مسلمان می‌تواند راهگشا باشد و رژیم صهیونیستی دوام نمی آورد.
نتانیاهو صراحتاً در پشت تریبون سازمان ملل متحد اعلام کرد که ما بی گناهان را می‌کشیم تا جریان مقاومت متوقف شود.
بحث و گفتگو