گزارش و تحلیل

شیر را با نمایش دندان هایش اشتباه نگیرید

عرب ها ضرب المثلی دارند که می گوید:" اگر دندان های شیر ای را دیدی فکر نکن به تو لبخند می زند".
Sputnik
ماجرای صحبت های آقای دکتر پزشکیان در نیویورک شده.
عموما آقای پزشکیان شخصیتی صلح طلبانه و صلح جویانه دارد و همانگونه که در بیانات خود مطرح کرده وی باور دارد کره خاکی جای زندگی برای همه انسان ها است واگر انسان ها به آنچه دارند قانع باشند آنوقت نیاز نیست که کشت و کشتار و درگیری و خونریزی وجود داشته باشد ومشکل فقط زیاده خواهی برخی است.
رئیس جمهور ایران در سخنان خود در سازمان ملل اظهار داشت اسرائیل منطقه را به جنگی با پیامدهای "غیرقابل بازگشت" می کشاند.
پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در گفتگو با خبرنگاران افزود : "ما جنگ نمی خواهیم (...) این اسرائیل است که به دنبال تحریک این درگیری کامل است".
به گفته وی، ایران می خواهد "در صلح زندگی کند".
او گفت: "ما نمی‌خواهیم عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه باشیم، زیرا پیامدهای آن غیرقابل برگشت خواهد بود".
پزشکیان در عین حال تاکید کرد که تهران از هر گروهی که از حقوق خود و خود دفاع کند، دفاع خواهد کرد.
برخی آمده اند بخشی از صحبت های آقای پزشکیان را گرفته اند و بخش های دیگری را نادیده گرفته اند.
اگر امروزه جبهه مقاومت امکانات مناسب برای مقابله با اسرائیل را در اختیار دارد، فراموش نکنید که این ایران است که این امکانات را در اختیار جبهه مقاومت قرار داده.
برخی رسانه های به اصطلاح عربی اما در واقع عبری تلاش دارند با سوء استفاده از بخش هایی از سخنان رئیس جمهوری ایران میان ایران و جبهه مقاومت تفرقه ایجاد کنند و امیدوار هستند به این ترتیب روحیه حزب الله و طرفداران جبهه مقاومت را تخریب کنند و فضایی ایجاد کنند که اسرائیل بتواند حزب الله را شکست دهد تا دیگر مقاومتی در منطقه وجود نداشته باشد و آنها به راحتی بتوانند نقشه های خود برای منطقه را پیاده کنند.
آنها امیدوار هستند که ایران مستقیم وارد جنگ شود و ایالات متحده برای حمایت اسرائیل وارد جنگ شود و در نهایت ایران و آمریکا با هم وارد جنگ شوند.
آرزوی دیرینه ای که اینها در دل دارند، تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگند.
شاید برخی نامه شاه قبلی عربستان سعودی ملک عبد الله که در آن به آمریکا پیشنهاد حمله به ایران را داده بود و تعهد کرده بود که همه هزینه های حمله را پوشش دهد را خوانده باشند، ویکی لیکس آن را فاش کرد.
نتانیاهو هم که بارها این آرزو را علنا اعلام کرده.
بدیهی است اگر ایران مستقیم وارد درگیری شود ایالات متحده هم مجبور می شود مستقیم وارد درگیری شود و آنچه دشمنان آرزوی آن را دارند محقق می شود.
البته آنچه مسلم است این می باشد که در صورت اعلام حزب الله به اینکه تاب مقاومت ندارد آنوقت هر چه شود ایران وارد رویارویی با اسرائیل خواهد شد و دیگر هیچ چیز برای ایران مهم نخواهد بود چرا که حزب الله برای ایران یعنی ایران.
در حال حاضر ایران حزب الله را به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز کرده و هنوز حزب الله لبنان 10% توانمندی خود را استفاده نکرده.
من با چندین نفر از مسئولین ارشد حزب الله صحبت کردم و همه تاکید داشتند که عملیات اسرائیل برای نابودی انبارهای تسلیحاتی آنها هیچ موفقیتی نداشته و اسرائیلی ها فقط غیر نظامیان را هدف قرار داده اند تا فشار روحی به حزب الله بیاورند و هنوز حزب الله بیش از 90% تسلیحات خود از جمله تسلیحات پیشرفته را در اختیار دارد و هنوز استفاده نکرده و سر موقع استفاده خواهد کرد.
از سوی دیگر هنوز جبهه مقاومت هم جدی وارد ماجرا نشده و آنها نیز تسلیحات بسیار پیشرفته ای در اختیار دارند که می تواند بسیار به اسرائیل آسیب بزند و اگر مذاکراتی که آقای پزشکیان در نیویورک انجام داد و قرار است آقای عراقچی ادامه دهد به نتیجه نرسد آنوقت است که احتمالا جبهه مقاومت به این سمت برود که جنگ را باید با زور تمام کرد و تازه اسرائیل زور جبهه مقاومت راخواهد دید.
اگر آقای پزشکیان دم از صلح و دوستی و محبت می زند صحبت های او را اشتباه نگیرید، هنوز آن روی پزشکیان را ندیده اید و فراموش نکنید پزشکیان با پوست و استخوان پیرو ولایت فقیه و حامی جبهه مقاومت است.
بحث و گفتگو