آمریکا بودجه آزمایشگاه تحقیقاتی لوگر در تفلیس را به حالت تعلیق درآورده است

یک شبکه تلویزیونی گرجستان به نقل از منبعی آگاه گزارش داد که ایالات متحده اختصاص بودجه به مرکز تحقیقاتی بهداشت عمومی "لوگر" در تفلیس را به حالت تعلیق درآورده است.
Sputnik
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده 31 ژوئیه اعلام کرد که ایالات متحده برنامه اعطای کمک مالی به گرجستان را در پی تصویب قانون "عامل خارجی" توسط تفلیس به حالت تعلیق در می آورد. در همین رابطه، اتحادیه اروپا کمک مالی به وزارت دفاع گرجستان را نیز تعلیق کرده بود.
شبکه تلویزیونی "فرمولا" گرجستان به نقل از منبع آگاه خود گزارش داد که آزمایشگاه "لوگر" سالانه 10 میلیون دلار از ایالات متحده دریافت می کرد و بخشی از 95 میلیون دلار مسدود شده به طور خاص برای آن در نظر گرفته بود. بر اساس این اطلاعات، مسدود شدن بودجه مربوطه فعالیت مرکز ملی کنترل بیماری های گرجستان را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
شبکه تلویزیون گزارش داد:"بودجه ایالات متحده برای مرکز ملی کنترل بیماری ها و آزمایشگاه لوگر به حالت تعلیق درآمد. به گفته منبعی آگاه، این آزمایشگاه همچنین قرار بود بخشی از بودجه 95 میلیون دلاری را دریافت کند و این در حالیست که دولت به دلیل سیاست های ضد دموکراتیک و اظهارات ضدغربی، دیگر آن را دریافت نخواهد کرد."
روسیه بارها نسبت به فعالیت های پنتاگون در زمینه استقرار آزمایشگاه های پزشکی -بیولوژیکی خود در نزدیکی مرزهای روسیه ابراز نگرانی کرده است.
بحث و گفتگو