ارتش اسرائیل مدیر بیمارستان الشفاء در غزه را آزاد کرد

ارتش اسرائیل محمد ابوسلمیه مدیر بیمارستان شفا در شهر غزه را آزاد کرد، وی در اواخر نوامبر در گذرگاه "نتساریم" که شمال و جنوب نوار غزه را جدا می کند، توسط ارتش اسرائیل بازداشت شد.
Sputnik
شبکه "الاقصی" اعلام کرد که ارتش اسرائیل گروهی از اسرای فلسطینی از جمله محمد ابوسلمیه مدیر بیمارستان الشفاء، در شرق غزه را آزاد کرد.
ابوسلمیه در ویدئویی تاکید کرد که "وضعیت زندان غم انگیز و بسیار سخت است و باید سخنی قاطع از سوی مقاومت و ملت های عرب برای آزادی زندانیان باشد."
وی افزود: "آنچه در حال حاضر زندانیان از نظر ظلم و آزار جسمی و اخلاقی می گذرانند از زمان نکبت سال 48 تاکنون رخ نداده است و بسیاری از زندانیان بدون دریافت حتی یک قرص به شهادت رسیده اند."
مدیر بیمارستان الشفاء اظهار داشت: "این اشغالگر، تمام مردم فلسطین را بدون استثنا هدف قرار می دهد، همچنین صدها کادر پزشکی دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفته اند، از جمله برخی از آنها که در حین بازداشت به دلیل شکنجه و سهل انگاری پزشکی به شهادت رسیدند."
در همین راستا، روزنامه " معاریو" گزارش داد که تل آویو 54 زندانی را از غزه به دلیل ازدحام بیش از حد زندان‌ های غزه آزاد کرد، وی تاکید کرد که دکتر محمد ابو سلیمه مدیر بیمارستان الشفاء نیز که "به اعضای حماس پناه داده بود" در میان آزادشدگان بوده است.
به گزارش شبکه "12" اسرائیل، ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل پس از آزادی مدیر بیماسرتان الشفاء، خواستار برکناری فرمانده سرویس امنیت عمومی شاباک شد.
این شبکه به نقل از شلومو کرعی وزیر ارتباطات اسرائیل گفت: "اسرائیل پس از آزادی رئیس بیمارستان الشفاء به رهبری امنیتی جدید نیاز دارد. آزادی تروریست ها به دلیل کمبود جا در زندان ها بهانه ای نفرت انگیز است."
رادیو ارتش اسرائیل به نقل از دفتر یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرد که وزیر دفاع از تصمیم گیری برای آزادی ابوسلیمه بی اطلاع است.
بحث و گفتگو