واکنش اسرائیل به محدودیت های صادراتی ترکیه

وزارت خارجه اسرائیل: آنکارا به طور یکجانبه توافقات تجاری دوجانبه موجود را نقض کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل در پاسخ به اقدامات مقامات ترکیه برای محدود کردن صادرات، فهرست گسترده ای از کالاهای ترکیه را تهیه خواهد کرد که واردات آن به کشور یهودی ممنوع خواهد بود، زیرا آنکارا به طور یکجانبه توافقات تجاری دوجانبه موجود را نقض کرده است.
پیش از این، وزارت بازرگانی ترکیه روز 9 آوریل (سه‌شنبه) اعلام کرد که به دلیل ادامه عملیات در نوار غزه، صادرات 54 قلم کالا به اسرائیل را محدود می‌کند. از جمله: سوخت هواپیما، روغن موتور و معدنی، ماشین آلات مختلف و همچنین کالاهایی مانند سیمان و مرمر.
ترکیه از چند اقدام جدید علیه اسرائیل به دلیل عملیات غزه خبر داد
وزیر امور خارجه اسرائیل کاتز روز سه شنبه به بخش اقتصادی وزارت امور خارجه دستور داد تا فهرست گسترده ای از محصولاتی را تهیه کند که ترکیه قادر به صادرات آنها به اسرائیل نخواهد بود.
کاتز در ادامه افزود: «اسرائیل تسلیم خشونت و باج خواهی نخواهد شد، از نقض یکجانبه قراردادهای تجاری شکایت نخواهد کرد، اما اقداماتی موازی علیه ترکیه انجام خواهد داد که به اقتصاد ترکیه آسیب خواهد رساند. علاوه بر این، دستور داده‌ام با کشورها و سازمان‌های آمریکایی تماس برقرار شود، و خواسته ام سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه متوقف شده و از واردات محصولات ترکیه جلوگیری شود و از دوستانمان در کنگره آمریکا خواسته‌ام که به نقض قوانین رسیدگی کنند. بر همین اساس تحریم هایی علیه ترکیه اعمال شوند».
بحث و گفتگو