سفیر ایران در سوریه وعده پاسخ قاطع به حمله اسرائیل به دمشق را داد

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در جمع خبرنگاران گفت: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، ایران به اقدامات خود پاسخ قاطع خواهد داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرنگار خود در دمشق گزارش داده بود که در حمله هوایی اسرائیل به سرکنسولگری ایران در سوریه 5 نفر کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند. رسانه‌های ایرانی همچنین گزارش دادند که در جریان حمله اسرائیل، سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس در سوریه و لبنان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شده است.
حسین اکبری سفیر ایران در سوریه گفت: "رژیم اسرائیل برخلاف قوانین بین المللی عمل می کند و پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد."
وی اضافه کرد: " پنج تا هفت نفر در نتیجه حمله اسرائیل کشته شدند، اسامی و تعداد کشته‌شدگان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد."
اکبری افزود: "این ساختمان با جنگنده‌های اف 35 و 6 موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: "بعد از این همه جنایت در 6 ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد."
پیشتر تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه در حال دفع حمله در حومه دمشق بوده و صدای انفجارهایی شنیده شده است. شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخباریه بعداً گزارش داد که اسرائیل به ساختمانی در منطقه المزا در جنوب غربی دمشق پایتخت سوریه حمله کرده است.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، حمله موشکی اسرائیل به ساختمانی در مجاورت سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه اصابت کرد و ساختمان نمایندگی دیپلماتیک نیز آسیب دید. یک منبع امنیتی سوریه به اسپوتنیک گفته بود که در حمله اسرائیل حداقل دو نفر کشته شدند.
رسانه های ایران گزارش دادند که حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی در دمشق انجام شد. به گزارش نور نیوز، حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در این حمله آسیبی ندید.
بحث و گفتگو