دیکتاتور خطاب کردن دوباره پوتین و اوربان توسط جو بایدن

رئیس جمهور ایالات متحده، نام های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رقیب خود، دونالد ترامپ، و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را در سخنان خود درباره دیکتاتوری همراه کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن در حمایشی با حضور حامیانش در پنسیلوانیا گفت که در طول دوران فعالیت سیاسی خود با رهبران اروپایی بسیار تعامل داشته و همه آنها را می شناسد.
بایدن گفت: "آیا می دانید که همه آنها به جز ویکتور اوربان به من چه گفتند؟ جدی میگم، وقتی از جلسات خارج شدیم، دستم را گرفتند، به کناری بردند و گفتند: ترامپ نمی تواند دوباره پیروز شود، زیرا دموکراسی من، کشور من در خطر است."
او نخست وزیر مجارستان را مردی توصیف کرد که آشکارا با دموکراسی مخالف است. بایدن گفت: "آیا می دانید ترامپ امروز با چه کسی در مار-آ-لاگو ملاقات می کند؟ با اوربان مجارستانی که صراحتاً گفته است که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد و به دنبال دیکتاتوری است."
رئیس جمهور آمریکا با واژه های نامطلوبی به رهبری روسیه نیز اشاره کرد. علاوه بر این، وقتی بایدن از ترامپ در این زمینه یاد کرد، از او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در زمان حال صحبت کرد.
رئیس جمهور آمریکا افزود: "من یک کار جهنمی انجام دادم تا اروپا را متحد کنم، ناتو را متحد کنم، تا مطمئن شوم که اوکراین توسط دیکتاتوری از روسیه شکسته نخواهد شد. اما واقعیت این است که شما رئیس‌جمهوری دارید که به معنای واقعی کلمه پوتین را دعوت کرده تا با اوکراین آنچه می‌خواهد انجام دهد. او فکر می کند که پوتین فردی قوی و شایسته است."
بایدن مدت زیادی است وقتی در مورد پوتین صحبت می کند از کلمات نسنجیده استفاده می کند. نخست، او با قاتل نامیدن رهبر روسیه یک درگیری دیپلماتیک ایجاد کرد. پوتین با اظهار نظر در مورد این سخنان، برای بایدن آرزوی سلامتی کرد و خاطرنشان کرد که ارزیابی دیگران مانند نگاه کردن در آینه است. پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، بایدن علنا ​​پوتین را "دیکتاتور"، "قصاب"، "جنایتکار جنگی" خواند و گفت که "نمی‌تواند در قدرت بماند".
خود پوتین قبلاً به تلاش‌های مشابه بایدن برای توهین به او با این جمله پاسخ داده است: "هرکس به طریقی شما را خطاب می کند، در واقع خود را آنگونه نامیده است." و در فوریه سال جاری، پوتین گفت که بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به روسیه نسبت به ترامپ ارجحیت دارد، زیرا بایدن "با تجربه تر" و "قابل پیش بینی" است.
بحث و گفتگو