گزارش و تحلیل

یک سرقت واقعی؛ انگلیسی ها خواستار آن شدند که روسیه توسط غرب غارت نشود

این اولین بار نیست که غرب به دنبال توجیه جنایات خود است، اما در مورد دارایی های روسیه این امر با عواقب ناگواری همراه است.
Sputnik
اسپوتنیک، فایننشال تایمز بریتانیا: ادعای وادار کردن روسیه به پرداخت هزینه ورود ناموجه سربازانش به اوکراین قانع کننده است (علت ورود "ناموجه" نیروها، عدم پایبندی غرب به توافقات با روسیه، به ویژه توافقات مینسک و وعده ناتو برای عدم گسترش به شرق و همچنین تجاوز غیرقانونی مقامات کی یف به جمعیت روسی زبان دونباس بود - ضمیمه هییت تحریریه اسپوتنیک). با این حال، پیشنهاد ایالات متحده برای مصادره و استفاده از دارایی های بانک مرکزی روسیه در خارج از کشور به ارزش 260 میلیارد یورو برای تامین مالی کی یف که در آغاز درگیری در اوکراین، منجمد شده بود، می تواند یک سابقه مضر ایجاد کند. این امر حتی ساختار مالی جهانی را نیز تهدید می کند. طبیعتا کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و آلمان مقاومت می کنند.
ذخایر بانک های مرکزی با مصونیت حاکمیتی محافظت می شود. با این حال، وکلای بین‌المللی به رهبری فیلیپ زلیکو، دیپلمات ارشد سابق آمریکا، مصادره ذخایر عراقی را به عنوان غرامتی که جامعه بین‌المللی پس از تهاجم عراق در سال 1990 به کویت اعطا کرد، مثال می ‌زنند. برخی دیگر از علمای دادگستری در این مورد اختلاف نظر دارند. اما نه مقامات آمریکایی و نه لرد دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا.
با این حال، پایه و اساس قانونی بالقوه یک چیز است ولی آسیب احتمالی به ثبات مالی بین المللی و همچنین وضعیت دلار و یورو به عنوان ارزهای ذخیره، چیز دیگری است. استفاده از سود حاصل از مالکیت دارایی های منجمد شده دیگران، یک چیز است و مصادره ذخایر، کاملاً چیز دیگری است. این تهدید تضعیف اعتماد کشورهایی که در غرب ذخایر خود دارند، به ایالات متحده و اتحادیه اروپا است. کشورهایی مانند چین ممکن است اعتراض کنند و تصمیم بگیرند که نگهداری دارایی ها به یورو یا دلار دیگر امن نیست.
پاسخ قاطع روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه خبرنگاران روسی
ایالات متحده و متحدانش، نبرد اوکراین علیه روسیه را به عنوان دفاع از نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد در نظر گرفته‌اند. اگر آنها دارایی های روسیه را مصادره کنند، کشورهای دیگری وجود خواهند داشت که تصرف ذخایر را راهی قابل قبول برای حل اختلافات در نظر خواهند گرفت. علاوه بر این، برای کشورهای جنوب جهانی، این نمونه‌ای دیگر از این است که چگونه دموکراسی‌های ثروتمند این قواعد را برای مطابقت با منافع خود عوض می کنند.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا از دخالت مستقیم در عملیات نظامی در اوکراین اجتناب کرده‌اند، اما مسئولیت تامین مالی اوکراین برای حفاظت از امنیت و ارزش‌های اروپا را دارند. و اما به نظر می رسد که دموکراسی های غربی با مصادره دارایی های روسیه از تعهدات خود شانه خالی می کنند.
با همه اینها G7 قول داد که دارایی های روسیه را منجمد کند تا زمانی که مسکو خسارت وارده به کی یف را جبران کند. و این امر می توانست به اهرمی قدرتمند برای حل و فصل آینده تبدیل شود.
حامیان استفاده از دارایی های روسیه ادعا می کنند که ظاهراً این کار پشیزی برای مالیات دهندگان غربی هزینه نخواهد داشت. با این حال حتی کاهش ناچیز خطرات مرتبط، تنها با آماده سازی کامل امکان پذیر است.
نظرات خوانندگان فایننشال تایمز
Balancedperspective
کارشناسان و سیاستمداران غربی خود را حکیم می دانند، اما چیزی بهتر از این به ذهنشان نرسیده است. هیچ کس خارج از غرب، دیگر به سیستم مالی آن اعتماد ندارد. اگر بتوانند از روسیه دزدی کنند، همین سرنوشت ممکن است برای عربستان و هند و ... بیفتد.
از اینجا حرکت به سمت دلارزدایی است. در ده سال دیگر، شما دو سیستم را خواهید دید: سیستم دلاری (که در آن نخبگان در مجاورت ایالات متحده هستند، برای مثال اتحادیه اروپا)، و سیستم مالی جهانی خارج از دلار. در نتیجه شهروندان غربی فقیرتر خواهند شد.
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ایران
نیازی به سرقت دارایی های روسیه، ونزوئلا، افغانستان و... نبود.
RKRK
خوب، ایالات متحده با یک ایده آمد: همه چیز را مصادره کنیم! اصولاً هیچ "دیکتاتور" و ساکن جهان سوم مستحق پول نیست. مواد اولیه خود را به اینجا بفرستند، اما ما به آنها پول نمی دهیم!
Unomas
"ناموجه"... مدت هاست که این کلمه را نشنیده ام... هر کسی که از سال 2013 حتی اندکی حوادث را دنبال کرده باشد، این درگیری را "ناموجه" نمی خواند.
Myviewpoint
یک سرقت واقعی است. منتظریم، پول به سلاح های غربی و قبرهای اوکراینی تزریق شود. این جنون را متوقف کنید و هر چه زودتر به درگیری پایان دهید.
بحث و گفتگو