رقیب قطارهای پر سرعت ایلان ماسک تصمیم به تعطیلی گرفته است

شرکت استارت آپ معروف Hyperloop One ، رقیب قطارهای پرسرعت ایلان ماسک تصمیم به تعطیلی گرفته است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ این خبر را منتشر کرده است.
این توسعه دهنده ی قطار خلایی که قادر به حرکت با سرعت های مافوق صوت بود، نتوانست قراردادهایی را برای ساخت خطوط حمل و نقل امضا کند. . تنها مسیری که این شرکت ساخته است یک مسیرآزمایشی در نزدیکی لاس وگاس برای توسعه فناوری حمل و نقل است. اکنون این شرکت در حال اخراج کارکنان و تلاش برای فروش دارایی های باقی مانده خود از جمله مسیر آزمایشی و تجهیزات خود است.
شرکت Hyperloop One در سال 2014 تاسیس شد و از زمان آغاز به کار آن بیش از 450 میلیون دلار سرمایه جلب کرده است. در ابتدای سال 2022، این شرکت بیش از 200 کارمند داشت. مالکیت معنوی این شرکت به شرکت DP Worldمستقر در دبی منتقل می شود که از سال 2016 از این استارتاپ حمایت کرده و اکثریت سهام آن را خریداری کرده است.
آزمایش قطار پر‌سرعت مگلو در چین
ایده هایرلوپ (Hyperloop) در سال 2013 توسط بنیانگذار SpaceX ایلان ماسک ارائه شد. هایپرلوپ یک سیستم حمل و نقل با قطار خلایی پرسرعت است که می تواند تا 1200 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.
در سال 2022، شرکت Boring متعلق ماسک آزمایش سیستم حمل و نقل پرسرعت خود، Hyperloop را آغاز کرد. این کارآفرین دو عکس در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که یک خودروی تسلا را در داخل تونل نشان می داد.
بحث و گفتگو