عملیات ویژه روسیه در اوکراین

استفاده از پهپادهای روسی برای رساندن مهمات و تدارکات به خط مقدم + ویدئو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هوابرد از هواپیماهای بدون سرنشین برای رساندن مهمات و تدارکات به خط مقدم استفاده می کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که چتربازان روسی گروه نیروهای "جنوب" از پهپادهای پرتاب کننده بار برای رساندن مهمات و تجهیزات به سربازان روسی در خطرناک ترین مناطق خط مقدم استفاده می کنند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: درهنگام دفاع فعال، یگان های هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوابرد گروه نیروهای "جنوب"، علاوه بر انجام شناسایی هوایی، انهدام پرسنل و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین، به عنوان وسیله ای برای رساندن آب، غذا، ارتباطات و مهمات نیز استفاده می شوند که اولین خط دفاعی را در مقابل تشکیلات اوکراینی که سعی در شکستن مواضع ما دارند، نگه می دارند.
گفتنی است که تحویل آب، غذا، ارتباطات و مهمات تنها در صورتی انجام می شود که تحویل آنها از طریق حمل و نقل متعارف در معرض خطر باشد، زیرا به جاده های دسترسی می تواند توسط توپخانه دشمن شلیک شود. علاوه بر این، اخیرا یگان های اوکراینی به طور فعال از پهپادهای FPV بر روی هر وسیله نقلیه ای که در جهت مواضع جلو حرکت می کند استفاده می کنند. یک خدمه پهپاد می تواند روزانه چندین ده سورتی پرواز انجام دهد و همه چیز لازم را به چتربازان در خط مقدم برساند.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: اپراتور کوادکوپتر که محموله ای را به آن متصل کرده بود، از موقعیت شروع بلند شد و با رسیدن به نقطه معین، آب، غذا، تجهیزات ارتباطی و مهمات را با موفقیت به واحدهای تثبیت پیشرفته ما که در اولین نقطه خط دفاع قرار داشت رها کرد.
بحث و گفتگو