رسانه: بایدن آماده امضای طرح تامین مالی دولت بدون اوکراین و اسرائیل است

تلویزیون غربی به نقل از یک مقام ناشناس کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای جلوگیری از تعطیلی، آماده امضای لایحه ای در مورد بودجه دو مرحله ای دولت است که تخصیص بودجه برای کمک به اوکراین و اسرائیل را پیش بینی نمی کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه ای را که توسط رئیس مجلس ارائه شده بود در مورد تأمین مالی دو مرحله ای موقت برای دولت بدون اختصاص بودجه برای کمک به اوکراین و اسرائیل تصویب کرد. هنگام رأی گیری، رأی دو سوم نمایندگان مجلس برای تصویب این لایحه لازم بود. 336 نفر موافق و 95 نفر مخالف بودند.
کانال تلویزیونی سی ان ان به نقل از این مقام مسئول گفت: "در صورت تصویب این لایحه توسط سنا، رئیس جمهور این قطعنامه دائمی را امضا خواهد کرد که سطح فعلی بودجه را حفظ می کند".
به گزارش سی ان ان، این مقام همچنین از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواست که لوایح هزینه های حزبی را کنار بگذارند و با دموکرات ها در مورد لوایح هزینه برای کل سال همکاری کنند.
این مقام کاخ سفید گفت: "کنگره همچنین باید به امنیت ملی و نیازهای داخلی، از جمله تأمین مالی برای اسرائیل، اوکراین، کمک‌های بشردوستانه، امنیت مرزها و دیگر اولویت‌های مهمی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، رسیدگی کند".
جانسون پیش نویس لایحه ای را ارائه کرد که از تعطیلی دولت فدرال به دلیل از دست رفتن مهلت بودجه دولت در 17 نوامبر از طریق دو مرحله تامین مالی جلوگیری می کند. بر اساس این سند، بخشی از برنامه های مربوط به حمل و نقل، انرژی و ساخت و ساز نظامی تا اواسط ژانویه تأمین مالی می شود. تخصیص اعتبار برای سایر بخش های دولتی قبل از آغاز بهمن ماه محاسبه می شود. هیچ بخشی از لایحه پیشنهادی شامل کمک برای تل آویو یا کی یف نیست و همچنین شامل کاهش هزینه های دولت نمی شود. این دومی به یک مانع برای برخی از اعضای حزب جانسون تبدیل شد، اما همراهی را در میان اکثریت دموکرات سنا برانگیخت.
برای تصویب بودجه کشور و جلوگیری از تعطیلی دولت، این لایحه نیاز به تصویب هر دو کنگره و امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دارد.
بحث و گفتگو