اسرائیل از گسترش عملیات در نوار غزه خبر داد

ارتش اسرائیل: نیروهای اسرائیلی دامنه مانورهای زمینی در نوار غزه را گسترش می دهند
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نیروهای اسرائیلی در حال گسترش دامنه مانورهای زمینی در نوار غزه هستند.
وی افزود که تل آویو به ماموریت ملی برای بازگرداندن همه ربوده شدگان متعهد است. سخنگوی ارتش همچنین تاکید کرد که این نیروها آماده دفاع از امنیت اسرائیل در همه جبهه ها هستند.
یک رشته انفجار مهیب در نوار غزه رخ داد. توپخانه در حال کار است و گلوله باران توسط تانک ها در جریان است. علاوه بر این، هواپیماهای جنگنده نیز در این منطقه مشاهده شده است.
درگیری در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، جنگجویان حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور یهودی شدند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، عملیات سیل الاقصی را اعلام کرد.
گزارش و تحلیل
رسانه: تشدید جنگ در غزه منجر به خروج آمریکا از خاورمیانه خواهد شد
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، تل آویو کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی را علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در محاصره آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان در فلسطین از مرز 7.3 هزار نفر گذشت و بیش از 19 هزار نفر مجروح شدند. بیش از 1.3 هزار نفر در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند. سفارت روسیه گزارش داد که با تشدید درگیری، 20 روس کشته شدند، دو نفر گروگان گرفته شدند و هفت نفر ناپدید شدند.
بحث و گفتگو