فلسطین از اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی شکایت می کند

وزیر دادگستری فلسطین: فلسطین به دلیل نسل کشی از ارتش اسرائیل به دیوان بین المللی کیفری شکایت خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، محمد الشلالدا وزیر دادگستری فلسطین گفت: فلسطین علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ارتش اسرائیل به اتهام نسل کشی علیه مردم فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی شکایت خواهد کرد.
وی بیان داشت: ما به عنوان قربانی حق داریم به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کنیم و از نخست وزیر اسرائیل، رئیس ستاد ارتش و همه فرماندهانی که به سربازان و افسران دستور داده اند تا این جنگ تجاوزکارانه را علیه مردم بی دفاع و تخریب تاسیسات غیرنظامی، بیمارستان ها و خانه ها انجام دهند، شکایت خواهیم کرد.
این وزیر فلسطینی تاکید کرد که اسرائیل در عملیات نظامی اصل تناسب و ضرورت نظامی را نقض می کند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
بحث و گفتگو