لاوروف با رئیس جمهور ایران دیدار کرد + تصویر

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تهران با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
Sputnik
به گارش اسپوتنیک، تصویر دیدار رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه روسیه که در کانال تلگرامی این وزارتخانه انتشار یافت از مذاکرات رئیس دیپلماسی روسیه و رئیس جمهور ایران به ویژه تصویری از دست دادن آنها همراه است.
لاوروف روز دوشنبه وارد تهران شد تا در نشست "3+3" درباره قفقاز با حضور همتایان خود از ارمنستان، آذربایجان، ایران و ترکیه شرکت کند. گرجستان در این رایزنی ها شرکت نکرد.
سفر او به ایران در پس‌زمینه تغییر وضعیت در قفقاز جنوبی پس از عملیات باکو در قره باغ و در پس‌زمینه تشدید جدی درگیری فلسطین و اسرائیل و همچنین ترس از کشاندن سایر طرف ها به بحران از جمله ایران انجام می شود.
ابتکار نشست شش جانبه همکاری در قفقاز جنوبی در پایان سال 2020 توسط الهام علی اف و رجب طیب اردوغان، رهبران آذربایجان و ترکیه آغاز شد که بعدها به "3+3" معروف شد. روسیه و ایران از این ایده استقبال کردند و ارمنستان نیز به این قالب پیوست. گرجستان اعلام کرده است که قصد ندارد در این طرح شرکت کند. در 10 دسامبر 2021، اولین نشست پلت فرم منطقه ای مشورتی در سطح معاونان وزیران خارجه پنج کشور در مسکو برگزار شد. گرجستان از این نشست در سال 2021 و از نشست فعلی در سطح وزرای خارجه خودداری کرد.
بحث و گفتگو