وزارت خارجه روسیه به حمله بیمارستان در غزه واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در رادیو اسپوتنیک گفت: روسیه حمله به بیمارستان در نوار غزه را جنایت و اقدامی غیرانسانی طبقه بندی می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" روز چهارشنبه گفت:" البته، ما چنین عمل مجرمانه ای را به عنوان جرم و به عنوان یک عمل غیرانسانی طبقه بندی می کنیم".
او افزود که وضعیت در خاورمیانه به طور چشمگیری . با شتاب وحشتناکی در حال متشنج شدن می باشد. او افزود: "این اتفاقات به خودی خود نمی افتند. مسلما تمام آنها از واشنگتن و لندن کارگردانی شده است."
زاخارووا خاطرنشان کرد که تشدید تنش در خاورمیانه بسیار فراتر از منطقه بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "تعداد قربانیان حیرت آور است؛ وضعیت تنش بسیار فراتر از منطقه است. این یک فاجعه انسانی در مقیاس جهانی است."
وی تاکید کرد:" اسرائیل باید تصاویر ماهواره ای خود را ارائه دهد تا ثابت نماید در حمله به بیمارستان غزه دست نداشته است".
بیمارستان باپتیست الاهلی در نوار غزه روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفت. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیش از 500 نفر کشته شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند. فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یکدیگر را مسئول این حمله می‌دانند، وزارت خارجه فلسطین می‌گوید این حمله توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شده است و ارتش اسرائیل می‌گوید بیمارستان با موشکی که گروه جهاد اسلامی فلسطین پرتاب کرده بود، هدف قرار گرفته است.
بحث و گفتگو