ترامپ خواهان استعفای نخست وزیر اسرائیل است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به هوادارانش می گوید که می خواهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل استعفا دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، مجله رولینگ استونز در اینباره می نویسد.
این نشریه به نقل از منابع نزدیک به این سیاستمدار می نویسد: "در روزهای اخیر، ترامپ با حامیان و حامیان جمهوری خواه مکالمات تلفنی داشته است که می خواستند بدانند وی در صورت پیروزی در انتخابات، در وضعیت تشدید تنش پیرامون اسرائیل چگونه رفتار خواهد کرد.
در این گزارش آمده است که ترامپ ایده هایی را درباره قطع هر گونه کمک به فلسطین مطرح کرده و از سایر کشورها نیز خواسته است که همین کار را انجام دهند. این روزنامه نوشت: "اما در خلال این مکالمات خصوصی، ترامپ همچنین وقت بسیار زیادی را صرف سرزنش شدید نتانیاهو کرده است".
استعفای وزیر اطلاع‌رسانی اسرائیل
پیشتر دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری فاکس‌نیوز داشته، از نخست وزیر اسرائیل به دلیل فقدان آمادگی برای حمله حماس که منجر به کشته شدن افزون بر یکهزار و ۲۰۰ اسرائیلی شده است، انتقاد کرد.
رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرده است که نتانیاهو برای حمله حماس آماده نبود و از این حمله به شدت آسیب دیده است.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. به دنبال آن اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به این منطقه و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرده است.
صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک به سوی این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، رزمندگان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. به دنبال ارتش اسرائیل نیز آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه را اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
بحث و گفتگو