اسرائیل از معالجه مبارزان اسیر حماس خودداری می کند

بیمارستان های دولتی اسرائیل ارائه خدمات پزشکی به مبارزان اسیر حماس خودداری می کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه جروزالم پست با استناد به دستور موشه اربل وزیر بهداشت این کشور منتشر کرده است.
در این سند آمده است، سیستم مراقبت های بهداشتی باید بر درمان مجروحان و سربازان ارتش اسرائیل تمرکز کند و همچنین برای پذیرش مجروحان جدید آماده شود.
این روزنامه گزیده ای از این دستورالعمل را نقل می کند که در آن آمده است: "درمان تروریست های منفور... این تلاش ها را با مشکل مواجه می کند و... سیستم دولتی بهداشت عمومی آنها را معالجه نخواهد کرد.
اخبار لحظه به لحظه ششمین روز تنش بین فلسطین واسرائیل/ رخنه هزاران جنگجوی حماس به اسرائیل + تصاویر
به نوشته این نشریه، آربل همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواست تا در این زمینه به تمامی نهادهای مربوطه رهنمود بدهد.
صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک به سوی این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، رزمندگان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. به دنبال ارتش اسرائیل نیز آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه را اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
بحث و گفتگو