ایروان از موضع ارامنه قره باغ در مورد آتش بس حمایت کرد

معاون وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: ایروان از موضع ارامنه قره باغ در مورد آتش بس حمایت می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در 20 سپتامبر ساعت 12:00 به وقت مسکو، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که در مورد آتش بس در قره باغ توافق شده است. از جمله شروط آتش بس، به ویژه خلع سلاح نیروهای ارمنی در منطقه مشخص شد.
معاون وزیر ارمنستان در مصاحبه با کانال تلویزیونی الجزیره گفت: "ما از موضع مقامات محلی قره باغ در مورد آتش بس حمایت می کنیم."
وی افزود که جامعه بین المللی باید ضرورت تضمین حقوق ارامنه قره باغ را درک کند. معاون وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد: "برای تنظیم روابط بین آنها و آذربایجان، ایجاد سازوکار بین المللی نیز ضروری است".
آذربایجان در 19 سپتامبر "اقدامات ضد تروریستی" را برای بازگرداندن نظم قانون اساسی در قره باغ آغاز کرد. باکو خروج کامل نیروهای ارمنی از منطقه و انحلال خودخواندگی در استپاانکرت را شرط برقراری صلح خواند. ایروان آنچه در حال وقوع است را تجاوز خواند و اعلام کرد که هیچ واحد ارمنی در قره باغ وجود ندارد.
وزارت دفاع روسیه از طرف های درگیر خواست فورا آتش بس کرده و به مذاکرات ادامه دهند. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای حافظ صلح روسی مراقبت های پزشکی برای قربانیان و تخلیه غیرنظامیان قره باغ از خطرناک ترین مناطق را سازماندهی کردند. روسیه، همانطور که در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است، خواستار بازگشت فوری به اجرای توافقات سه جانبه نوامبر 2020 است.
بحث و گفتگو