کارشناس مطبوعات: رویکرد سخنگوی مطبوعاتی اوکراین از الگوی نئونازیسم زلنسکی پیروی می کند

فدراسیون روزنامه نگاران آمریکای لاتین تهدیدهای سخنگوی مطبوعاتی اوکراین را محکوم کرد.
Sputnik
نلسون دل کاستیلو، دبیرکل فدراسیون روزنامه نگاران آمریکای لاتین به اسپوتنیک گفت: اظهارات سخنگوی مطبوعاتی نیروهای دفاع اوکراین، ترنسجندر آمریکایی سارا اشتون-سیریلو، مستحق محکومیت غرب به صورت "بسیار جدی" است.
کاستیلو گفت: این رویکرد سخنگوی مطبوعاتی اوکراین از همان الگوی موضع نئوفاشیست و نئونازی زلنسکی پیروی می کند که به دنبال ساکت کردن صداهایی است که منافع او را برآورده نمی‌کنند.
به عقیده وی، رئیس جمهور اوکراین نه تنها به دنبال این است که از خود در برابر انتقادات سیاسی و نظامی، بلکه در برابر فساد افشا شده در ماه های اخیر محافظت کند که نشان می دهد بخش قابل توجهی از کمک های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در جیب حاکمان اوکراین رفته است.
وی گفت: بدترین چیز این است که غرب، همانطور که ما معمولاً ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا می‌خوانیم، در برابر وحشیگری آشکار سکوت می‌کنند.
زامبی آخرالزمانی و شیطان منحرف: پاسخ روسیه به تهدید اوکراین علیه رسانه های روسیه + ویدئو
به نوبه خود، دانیل مونوز تورس، استاد و کارشناس در امور اروپا که از دانشگاه ملی خودمختار مکزیک فارغ التحصیل شده است به اسپوتنیک گفت که اظهارات اشتون-سیریلو محصول فرسودگی سیاسی ناشی از شکست ضد حمله اوکراین است که به وجهه زلنسکی چه در کشورش و چه در خارج از کشور لطمه زد و او را وادار کرد که به تشدید نظامی و لفاظی متوسل شود تا در بحبوحه فاجعه ظاهری قدرتمند ایجاد کند.
وی گفت: زلنسکی اکنون با بحران مشروعیت مواجه است و از آنجایی که این اظهارات یک سخنگوی رسمی است، باید فکر کنیم که این موضعی است که با مقامات اوکراینی توافق شده است. بنابراین، بدیهی است که اوکراین تصمیم گرفته است در مقابل از دست دادن حمایت بین المللی و نتایج ضعیف در جبهه، بر تهدیدها تکیه کند و وضعیت ترس ایجاد کند.
دل کاستیو هم مانند مونوز تورس تعجب کرد که رسانه های غربی به تهدید خشونت علیه روزنامه نگاران توسط یک مقام ارشد اوکراینی توجه بیشتری نشان ندادند. به عقیده وی، پس از مرحله اولیه درگیری که با پیروزی میهن پرستانه و حمایت رسانه ای مشخص شد، اوکراین وارد مرحله دوم شده است که با سرکوب مطبوعات و مخالفان برای سرکوب هرگونه انتقاد از ولادیمیر زلنسکی مشخص شده است و موضع "یا با من یا علیه من" اتخاذ شده است.
هر روزنامه نگار یا شخصی که با موضع او ( زلنسکی) موافق نباشد، یا چیزی بگوید که آن را زیر سوال می برد، به عنوان یک فردی که وطن پرست نیست، شناخته می شود و دولت زلنسکی به سرعت اقداماتی را برای بی اعتبار کردن او انجام می دهد و مردم را مجبور می کند به کی یف اعتماد کنند، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی برای سربازان اوکراینی می افتد.
بحث و گفتگو