آمادگی سازمان ملل در اجرای شرایط روسیه برای بازگشت به توافق غلات

بر اساس گزارش نشریه آلمانی بیلد که نامه آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان وزیر امور خارجه روسیه را مطالعه کرده، سازمان ملل آمادگی خود را برای موافقت با شروط تعیین شده از سوی طرف روسی برای ازسرگیری قرارداد غلات اعلام کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه که این سند محرمانه را به دست آورده ، تأکید می کند که سازمان ملل متحد به روسیه پیشنهاد می دهد که بر اساس "چهار سنگ بنا" در قالب بیمه کشتی های روسی، مجوز پهلوگیری در اروپا، اتصال مجدد روس کالخوزبانک به سوئیفت و بازگشت دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا به توافق برسد که باید "به از سرگیری ابتکار عمل دریای سیاه منجر شود".
خاطرنشان می شود که اجرای آنها، به گفته بیلد، منجر به "تامین همه درخواست های" طرف روسی خواهد شد.
روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روز دوشنبه در سوچی دیدار کردند. این اولین ملاقات شخصی آنها پس از تقریبا یک سال وقفه بود. رهبران دو کشور در خصوص وضعیت پیرامون معامله غلات و سایر موضوعات بحث کردند. پوتین گفت که ظرف چند هفته روسیه عرضه غلات رایگان به شش کشور آفریقایی را آغاز خواهد کرد. اردوغان خاطرنشان کرد که آنکارا آماده کمک به فرآوری غلات روسیه برای ارسال بیشتر به کشورهای نیازمند است و امیدوار است اقدامات مشترکی برای تحویل غذا به کشورهای آفریقایی انجام شود.
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. پوتین پیشتر خاطرنشان کرده بود که به رغم تلاش های سازمان ملل متحد، مفاد توافق با روسیه عملی نشد. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد.
بحث و گفتگو