ممکن است کراس اوور ایران خودرو "ری را" در روسیه عرضه شود + ویدئو

شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودروی ایران، از کراس اوور ری رونمایی کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این یک مدل منحصربفرد بر اساس پژو 2008 است که ممکن است در بازار روسیه نیز ظاهر شود.
کراس اوور ری را ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت در دور 5000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور 1600 تا 4500 است.
نیروی تولیدی این پیشرانه در تیپ V2 توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده تیپ ترونیک، به چرخ های جلو منتقل می‌شود. همچنین سه مد رانندگی اسپرت، اکو (اقتصادی) و برفی برای گیربکس اتوماتیک خودرو "ری‌را" تعریف شده است.
مخزن بنزین خودرو ری را حجمی معادل 50 لیتر دارد. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو پنج بوده و در آینده امکان ارتقا به یورو شش را هم دارد.
این کراس اوور در هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بنزین (محاسبه) مصرف می کند. "ری‌را" در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق میله پیچشی است. کراس اوور ایران خودرو در همه نسخه ها دارای رینگ 18 اینچی آلومینیومی با تریم دو رنگ بوده و به صورت استاندارد دارای تایرهایی با سایز 215/55R18 است. "ری‌را" که در مراحل توسعه و طراحی با کد K125 شناخته می شد، دارای سیستم پایش فشار باد تایرهاست.
"ری‌را" کراس اووری با ابعاد کامپکت بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4296، 1768 و 1620 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2590 میلی متر است. کم‌ترین فاصله کف خودرو ریرا از سطح زمین نیز 157 میلی متر اعلام شده است.
در حالتی که همه صندلی های خودرو ری را ایران خودرو در جای خود قرار داشته باشند، 410 لیتر فضای بار در پشت صندلی های ردیف دوم در دسترس است. اما در صورت نیاز به فضای بار بیشتر برای حمل اجسام بزرگ‌تر امکان خواباندن صندلی های ردیف دوم ریرا وجود دارد که در این صورت فضای بار این کلاس اوور تا 920 لیتر افزایش پیدا می کند.
این کراس اوور دارای زاویه ورود به شیب 17 درجه و زاویه خروج 22 درجه است. "ری‌را" با وجود این‌که یک کراس اوور شهری محسوب می شود، اما زاویه ورود و خروج خوبی ارایه می دهد.
یادآور می شود در حال حاضر خودروهای ایرانی در روسیه حضور دارند. در ماه اوت خودروهای سدان ایران خودرو "تارا" در یکی از سرویس های تاکسی روسیه ظاهر شدند.
بحث و گفتگو