کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه چقدر سلاح آمریکایی دریافت می کنند

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: کشورهای آسیا و اقیانوسیه ۳۶ درصد از کل واردات تسلیحات آمریکا را دریافت می کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوستیوکوف، رئیس اداره اصلی اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: طی ۷ سال گذشته، حجم تسلیحات ایالات متحده به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است که ۳۶ درصد از حجم کل صادرات نظامی ایالات متحده است.
کوستیوکوف در کنفرانس بین المللی صلح در مسکو گفت: کاخ سفید به طور مداوم منطقه اقیانوس آرام را با تسلیحات ساخت آمریکا تقویت می کند. ارزش کل قراردادهای مربوطه طی ۷ سال گذشته به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است. این منطقه در حال حاضر بیش از ۳۶ درصد از کل صادرات تسلیحات ایالات متحده را تامین می کند.
علاوه بر این، به گفته وی، تعداد آموزش های عملیاتی و رزمی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال افزایش است.
در سال ۲۰۱۹، ۷۰ رزمایش و تمرین انجام شد، و در سال ۲۰۲۲ ، ۸۵ تمرین، که ۳۲ درصد از کل فعالیت های آموزشی رزمی نیروهای مسلح آمریکا در خارج از ایالات متحده است.
کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو یک مجمع سالانه است که نمایندگان سازمان های دفاعی و بین‌المللی و کارشناسان غیردولتی را برای یافتن پاسخ‌هایی درخصوص مسائل کلیدی امنیت جهانی گرد هم می‌آورد. یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۳ همزمان با همایش نظامی-فناوری ارمیا-۲۰۲۳ برگزار می شود. شرکت کنندگان در خصوص تقویت تعامل سازنده در مسائل روز تبادل نظر می کنند، مشکلات ثبات جهانی و منطقه ای و نیز جنبه های مختلف امنیت در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
بحث و گفتگو