واکنش مسکو به حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز

وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با حمله تروریستی در شیراز، با محکوم کردن این اقدام تروریستی، بر آمادگی این کشور برای افزایش همکاری های ضد تروریستی با ایران تایید کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، یکشنبه گذشته یک حمله تروریستی در شهر شیراز در استان فارس صورت گرفت. در نتیجه این حمله مسلحانه به حرم شاهچراخ یک نفر کشته و 9 نفر مجروح شدند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظری که روز دوشنبه در وب‌سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: "ما بر آمادگی خود برای تقویت بیشتر همکاری‌ها با شرکای ایرانی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنیم".
در این پیام آمده است که "بر اساس داده های موجود، هیچ شهروند روس در میان قربانیان وجود ندارد."
در ادامه این بیانیه آمده است: "طرف روسی حمله تروریستی وحشیانه را به شدت محکوم می کند و با خانواده هایی که بستگان و دوستانشان با این فاجعه روبرو هستند ابراز همدردی عمیق می کند. امیدواریم مسئولین این جنایت مجازات شوند."
رسانه های ایران روز یکشنبه از حمله دو تروریست به مسجد شاه چراغ خبر دادند که در نتیجه آن یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، گروه تروریستی "دولت اسلامی"مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
این دومین حمله تروریستی به مسجد شاه چراغ در ایران است. مورد قبلی در پایان اکتبر 2022 انجام شد؛ پنج فرد ناشناس در مسجد شروع به گلوله باران حاضرین کردند. یکی از تروریست ها در شب حمله دستگیر شد. رسانه های ایران بعداً گزارش دادند که مهاجمان شهروند ایرانی نیستند. در نتیجه آن حمله تروریستی، بر اساس گزارش رسانه ها، 13 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند. خبرگزاری تسنیم در ماه ژوئیه از اعدام دو تن از مشارکت کنندگان در اقدام تروریستی مهرماه سال گذشته در مقبره شاه چراغ خبر داد.
بحث و گفتگو