به گزارش اسپوتنیک، ایران مدل 206+ را که در سال 1998 در اروپا ظاهر شد را با مدرن سازی های متعدد تحت عنوان 207i تولید می کند.
در روسیه، گزینه های هاچ بک پنج در و یک سدان چهار در ارائه می شود. پژو 206 سدان در دهه 2000 توسط نمایندگی رسمی فرانسه از کارخانه ایران به روسیه عرضه می شد.
این خودرو ها در دونوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه میشوند، اما تنها نسخههایی با گیربکس شش سرعته اتوماتیک به روسیه وارد شده است. این پژوها مجهز به موتور 1.6 لیتری پژو TU5P با 113 اسب بخاری (مدرنیزاسیون ایرانی) از همین خانواده هستند که روی 206 استاندارد نصب شده بود.
نسخه هاچبک پنج در، 1،499،789 روبل ( معادل حدود 17 هزار دلار) قیمت گذاری شده است. نسخه سدان این خودرو کمی گرانتر و با قیمت 1،569،000 روبل (معادل حدود 17900دلار) عرضه خواهد شد.
پیش از این این هلدینگ شروع به فروش خودروهای "ایران خوردو" که از طریق "واردات موازی" از همان سازنده ایرانی عرضه میشد، کرده است. هم اکنون در سایت نمایندگی این فروشنده می توان آگهی های فروش مدل های ایران خودرو تارا و دنا را مشاهده کرد.
پیشتر سفیر روسیه در ایران اعلام کرده بود که ایران خودرو تا پایان سال 1401 ماهانه 2 هزار خودرو به روسیه صادر خواهد کرد.
همچنین سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفته بود، تهران ایجاد سرمایه گذاری مشترک با روسیه برای تولید خودرو را منتفی نمی داند، اما این تصمیم به نفع مصرف کنندگان بستگی دارد.