واشنگتن: هر آنچه برای ضدحمله لازم بود را به اوکراین داده ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده معتقد است که همه چیز مورد نیاز اوکراین را برای یک حمله متقابل فراهم کرده و قصد دارد کمک های جدیدی را در روزهای آینده اعلام کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "متیو میلر" در یک نشست خبری گفت: "از دیدگاه ما، اوکراین هر آنچه را که برای انجام این ضد حمله نیاز بود، در اختیار دارد. ما به همراه متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان، تجهیزات نظامی عظیمی را در اختیار آنها قرار داده ایم."
این بیانیه در بحبوحه گزارش‌های متعدد رسانه‌های محلی مبنی بر توقف ضد حمله اوکراین و اظهارات رهبران اوکراینی منتشر شد که مشکلات خود را به سرعت و حجم ناکافی تدارکات تسلیحات غربی نسبت می‌دهند.
میلر گفت: "شما می توانید منتظر اعلام کمک های نظامی بیشتری در روزهای آینده باشید."
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی‌یف تیپ‌های آموزش‌دیده ناتو را مجهز به تجهیزات غربی، از جمله تانک‌های لئوپارد که به‌طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شد، در میدان نبرد مستقر کرد.
همانطور که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در 21 ژوئیه اعلام کرد، "حداقل تا کنون" هیچ نتیجه مثبتی برای سربازان اوکراینی وجود نداشته و متصدیان غربی "به وضوح" از روند "ضدحمله" ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار" به کی یف کمک نمی‌کند. وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو در 11 ژوئیه خاطرنشان کرد که تلفات کی یف در آن زمان از 26 هزار نظامی، 1244 تانک و هزاران تجهیزات دیگر، 21 هواپیما و 6 هلیکوپتر، از جمله 17 لئوپارد و 12 برادلی فراتر رفت.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تعداد کشته شدگان در بین نظامیان اوکراینی از ابتدای عملیات ویژه نظامی فاش شد
رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین مین نیروهای مسلح روسیه اشاره می کنند. در این زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که حمله نیروهای اوکراینی "ماه‌های دیگر" نیز ادامه خواهد داشت و ایالات متحده شروع به تأمین مهمات خوشه‌ای برای سربازان اوکراینی کرد. اگرچه، به گفته کارشناسان آنها قادر به تغییر اساسی در شرایط موجود نیستند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
بحث و گفتگو