خسارات وارد شده و برنامه های عملیاتی برای بازسازی پل کریمه + ویدئو

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد، در جریان جلسه ویدئویی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد میزان خسارات وارد شده به پل کریمه و همچنین برنامه ریزی برای انجام عملیات بازسازی و تعمیر آن توضیحاتی ارائه کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "مارات خوسنولین" معاون نخست وزیر روسیه در این ارتباط ویدئویی گفت:" بخش راه آهن پل به طور عادی کار می کند، قطارها طبق برنامه حرکت می کنند. یک مسیر آسیب جزئی دارد که بر حرکت قطارها تأثیر نمی گذارد. سازندگان راه آهن در حال انجام بررسی های لازم برای تعیین محدوده کار هستند."
وی افزود: "تردد در بخش بزرگراه فعلاً متوقف شده است که بر اساس بازرسی چشمی از تکیه گاه های دهانه مشخص شد که در اثر حمله تروریستی یک دهنه از قسمت بزرگراه به سمت تمان کاملا تخریب شده و قابل بازیابی نیست. دهانه دیگری از طرف دیگر در جهت کرچ آسیب دیده است، جابجایی محوری 70-80 سانتی متر وجود دارد، اما به طور کلی روی یک تکیه گاه است".
معاون نخست وزیر روسیه توضیح داد:" ما می دانیم که باید یک پل موقت 250 متری خطی بسازیم که روی آن کار انجام خواهیم داد، زیرا نزدیک شدن با جرثقیل های شناور غیرممکن است، زیرا تکیه گاه میان قسمت ماشین رو و راه آهن قرار دارد".
وی در ادامه اضافه کرد:" ما قصد داریم تا ساعت 24:00 امروز تقویت کل تکیه گاه آسیب دیده را تکمیل کنیم، نرده نصب کنیم، روشنایی پل را تا حدی ساماندهی کنیم. در طول روز آینده، ما در نظر داریم تا روشنایی پل را به طور کامل بازیابی کنیم. تا ساعت 12 با تمام شدن این همه کار، اگر همه چیز خوب پیش برود، ابتدا خودروهای تست سه تنی را به حرکت در می آوریم. سپس خودروهای پنج تنی می توانند حرکت کنند".
کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که کی یف ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی اقدام به حمله تروریستی به پل کریمه کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کرده و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب نمایند. کمیته تحقیقات روسیه با نشکیک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
بحث و گفتگو