به گزارش اسپوتنیک، در عین حال "ایگور لویتین" نام این شرکت را فاش نکرد.
لویتین در پاسخ به این سوال که کدام شرکت روسی قطعه راه آهن رشت - آستارا را می سازد، گفت: "به زودی متوجه خواهید شد".
وی افزود کریدور "شمال-جنوب" فرصتی برای روسیه است تا کالاهای اضافی خود را صادر کند، به ویژه "این موضوع در مورد مواد غذایی صدق خواهد کرد".
به گفته وی، در حال حاضر تناژ حمل و نقل در سراسر این کریدور 15 میلیون تن است. با این حال، به گفته لویتین، در آینده و "در مرحله دوم" این میزان دو برابر خواهد شد و به 30 میلیون تن خواهد رسید.
کریدور "شمال-جنوب" یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول 7.2 هزار کیلومتر است. سه مسیر در این کریدور وجود دارد: ترانس خزر (با استفاده از راه آهن و بنادر)، غربی و شرقی (زمینی). در اردیبهشت 1392، روسیه و ایران اسناد تکمیل آخرین قطعه ضروری مسیر راه آهن شمال - جنوب، یعنی رشت - آستارا در ایران را امضا کردند.