پوتین نقش نظامیان روسیه در سرکوب شورش مسلحانه را حیاتی توصیف کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اعلام آنکه نیروهای نظامی وزارت دفاع روسیه نقش ویژه ای در سرکوب شورش مسلحانه گروه واگنر ایفا کردند، از آنها تقدیر و تشکر نمود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در دیدار با پرسنل وزارت دفاع روسیه یادآور شد که امروز با نمایندگان وزارت دفاع روسیه، گارد ملی، سرویس امنیت فدرال و وزارت کشور در میدان کلیسای جامع کرملین دیدار کرد و از آنها به خاطر اقداماتشان برای دفع شورش مسلحانه اخیر تشکر کرد.
پوتین به شرکت کنندگان در این دیدار گفت: "همانطور که اغلب در چنین مواردی اتفاق می افتد، همیشه و همه جا پس از قیام های مسلحانه، هرج و مرج کامل و جنگ داخلی وجود دارد. این چیزی است که شما از آن جلوگیری کردید. نقش شما همین بود و از این جهت به عنوان فرمانده کل قوا از شما تشکر می کنم".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، "معلوم نبود در نهایت چه بر سر کشور می آمد، اما همه دستاوردهایی که در جریان جنگ به دست آمد، به هر حال بسیاری از آنها از بین می رفت و شما اجازه این کار را ندادید."
رئیس جمهور روسیه در مورد بودجه مربوط به گروه واگنر اشاره کرد:" بودجه گروه واگنر به صورت کامل توسط دولت و وزارت دفاع تامین شد".
رئیس جمهور روسیه به وزیر دفاع این کشور سرگئی شایگو دستور داد تا به سربازان برای خدماتشان جوایزی اهدا کند.
وی گفت:" بدون شک قبلاً به وزیر گفته‌ام، برای حمایت از خانواده‌های همرزمان جان‌باختمان همه کار انجام می‌شود."
ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به ادامه عملیات ویژه نظامی گفت که بر اساس اطلاعات به روز شده، از آغاز "به اصطلاح ضد حمله" نیروهای مسلح اوکراین 259 تانک و 78 خودروی زرهی را از دست داده اند. نیروهای اوکراینی بیشترین تلفات را در جهت اورخوفسکی متحمل می شوند که اصلی ترین آن در محور کی یف محسوب می شود.
شب 24 ژوئن، گروه واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی را در شهر روستوف نا دانو تصرف کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که یوگنی پریگوژین ادعا کرد که نیروهای مسلح روسیه حملات موشکی به اردوگاه های این گروه انجام داده اند. وزارت دفاع روسیه این ادعاها را تکذیب کرد. پوتین اقدامات شورشیان را یک ماجراجویی جنایتکارانه، خنجر زدن به پشت روسیه و خیانت خواند که به جاه طلبی های گزاف و منافع شخصی منجر شد.
بعداً، لوکاشنکا، با موافقت پوتین، با پریگوژین گفتگو کرد. پس از این گفتگوها سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو گزارش داد که رئیس واگنر پیشنهاد وی را برای توقف تحرکات این گروه در روسیه و برداشتن گام‌های بیشتر برای کاهش تنش پذیرفته است.
بحث و گفتگو