کارشناس نظامی ترکیه: اوکراین آماده ضدحمله علیه روسیه نبود

کارشناس نظامی ترکیه بیان کرد که اوکراین آماده ضد حمله علیه روسیه نبود اما تحت فشار آمریکا و انگلیس آن را آغاز کرد.
Sputnik
سرتیپ بازنشسته فهری ارنل، رئیس مرکز تحقیقات استراتژی های امنیتی و دفاعی دانشگاه ایستینیه، در اظهار نظر به اسپوتنیک در مورد وضعیت پیرامون ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین علیه روسیه گفت:
من معتقدم که اوکراین تحت فشار ایالات متحده و بریتانیا این اقدام را انجام داد، در حالی که کاملاً برای این کار آماده نبود. دو دلیل برای انجام این کار وجود دارد. اولاً به منظور تحکیم کشورهای عضو ناتو در اجلاس سران در ویلنیوس که در 11 تا 12 جولای برگزار می شود. همانطور که می دانید، مردم این کشورها به طور فزاینده ای نارضایتی خود را از حمایت نظامی ارائه شده از اوکراین ابراز می کنند. دوم، برای اینکه دولت بایدن حداقل قبل از انتخابات نتیجه بگیرد.
وی افزود: به طور کلی اوکراین با 3 تانک لئوپارد و 10 تانک برندلی خود تحت هیچ شرایطی حتی بر اساس اصول جنگی نمی توانست در یک ضد حمله موفق باشد. به نظر من مناسب تر است که در اینجا نه در مورد شکست ضد حمله اوکراین، بلکه در مورد نتیجه ای که روسیه در جریان عملیات نظامی به دست آورد صحبت کنیم: روسیه توانست برتری آشکاری را نسبت به غرب نشان دهد. اوکراین نمی تواند موفق شود. این مستلزم مشارکت ناتو در جنگ است که به طور خودکار ایالات متحده، ناتو و تمام اروپا را به خطر می اندازد و این منجر به فروپاشی ائتلاف خواهد شد.
بحث و گفتگو