رئیس ستاد نمایشگاه اورآسیا ۲۰۲۳: ما باید به سمت اقتصاد منطقه ای پیش برویم + ویدئو

علیرضا جعفری بیان کرد که با کمک این نمایشگاه ها کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای دوست و همسایه با ظرفیت ها و پتانسیلهای یکدیگر به خوبی آشنا می شوند.
Sputnik
علیرضا جعفری، رئیس ستاد نمایشگاه اورآسیا ۱۳-۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ تهران، در حاشیه نمایشگاه اورآسیا در محل اقامت سفیر ایران در روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک ایران در خصوص جزئیات دومین‌ دور نمایشگاه اورآسیا در تهران گفت:
نمایشگاه اورآسیا که امسال قرار است دور دوم آن در تهران برگزار شود، و با این که در زمان پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۱، دور نخست این‌ نمایشگاه در تهران برگزار شد، بیش از ۱۰۰ مهمان از ۵ کشور از اورآسیا شرکت کردند. پاویلیون روسیه بسیار خوب بود و دستاوردهای خوبی داشت. ما تصمیم گرفتیم دور دوم نمایشگاه اورآسیا در تهران برگزار شود. ۴ تا ۷ دسامبر ۲۰۲۳ این‌نمایشگاه در تهران برگزار خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: اهمیت این نمایشگاه در این است که امروزه ما باید به سمت اقتصاد منطقه ای پیش برویم. با کمک این نمایشگاه ها، کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا و کشورهای دوست و همسایه با ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر به خوبی آشنا می شوند.
علیرضا جعفری، رئیس ستاد نمایشگاه اورآسیا در ادامه افزود: ایران به عنوان یک پل در جنوب اتحادیه اورآسیا شناخته شده است و در کمربند جاده ابریشم نوین در جایگاه خوبی قرار دارد. ایران بین دو دریای کاسپین و خلیج فارس است که بدین ترتیب می توان نفت و گاز روسیه را از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس رساند.
بحث و گفتگو