وزیر راه و شهرسازی ایران: راه اندازی راه آهن رشت - آستارا در توسعه صنعت گردشگری موثر است

وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که می توان از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
Sputnik
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران در گفت و گو با اسپوتنیک ایران، خاطرنشان کرد که راه آهن رشت - آستارا که بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب است نه تنها فرصت های بزرگ برای حمل ونقل بار و ترانزیت را ایجاد می کند، بلکه توسعه صنعت گردشگردی را نیز به ویژه، در سفرهای ریلی بین فدراسیون روسیه و ایران افزایش می دهد.
وی بیان کرد: البته در حال حاضر اولویت برای ما تضمین حمل و نقل و ترانزیت کالا از دریای شمال (دریای خزر) به بنادر جنوبی ایران (خلیج فارس و اقیانوس هند) است. اما با تکمیل راه آهن رشت - آستارا، می توان از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب برای توسعه گردشگری از جمله سفرهای ریلی بین کشورها استفاده کرد.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 14 تا 17 ژوئن 2023 برگزار می شود و یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهان است.
با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی که با دگرگونی انجمن‌های اقتصادی بین‌المللی، نابرابری اجتماعی فزاینده، روابط تجاری و سیاسی ناپایدار همراه است، چشم‌انداز توسعه پایدار اقتصاد جهانی امروزه اهمیت ویژه‌ای دارد. مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یک فضای واحد قابل اعتماد با فرصت های برابر برای همه نهادهای اقتصادی در جهان است.
بحث و گفتگو