اروپا هشتمین بسته تحریمی را علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر اعمال می کند

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از تصویب هشتمین بسته تحریمی ضد ایرانی به دلیل "نقض حقوق بشر" در این کشور خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت:" اجازه دهید با یک تصمیم مشخص شروع کنم؛ معرفی بسته هشتم تحریم ها علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر".
اوایل روز دوشنبه، اتحادیه اروپا هشتمین دور تحریم های خود را علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور اعمال و پنج نفر و دو سازمان را به لیست سیاه خود اضافه کرد. همه افراد و نهادهای در لیست سیاه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحت عنوان "مسئول سرکوب اعتراضات" در ایران مرتبط هستند.
اتحادیه اروپا پیش از این هفت بسته تحریمی علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور وضع کرده بود. این محدودیت ها شامل مسدود کردن دارایی های اروپایی، ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا و ممنوعیت تجارت اروپایی از هرگونه تماس تجاری با کسانی است که در لیست سیاه قرار دارند. پیشتر، جوزپ بورل، رئیس سرویس خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که اعمال مداوم تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نباید بر تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران تأثیر بگذارد، بلکه باید تضمین کند که برنامه هسته‌ای تهران منحصراً صلح‌آمیز است.
بحث و گفتگو